tisdag 27 januari 2009

Training tomorrow's great hand washers!




Det är kanske för att jag inte sovit på över ett dygn, men jag känner mig mycket olustig när jag ser den här videon. Den hetsiga musiken, de otäcka tvillingbröderna och deras mamma som inspekterar deras händer och en av bröderna fortfarande har märket på handen som visar att han inte gjort "rätt". Och så så springer han glatt ut i badrummet igen, sprutar på mer bläck och mer tvål. Jag får en känsla av att detta händer varje gång de ska äta, han lyckas aldrig tvätta bort tillräckligt. Hela hans uppväxt, varje dag. Bläcket är kvar, tvätta igen! "Men mamma!" "Tvätta igen!"Jag vet inte, hela videon är så deprimerande. Köp inte sån här tvål till era barn. Jag tror inte de blir bra på att tvätta händerna med hjälp av denna specialtvål och, som de säger i reklamen för produkten, lär sig tvätta händerna så lång tid som doktorn rekommenderar - jag tror de får men för livet av kvällar av skrubbande. Och den där hemska bläckkfläcken som aldrig försvinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar