onsdag 18 november 2009

Jag blir tokig!

Det är något jag inte förstår i den här reklamfilmen. Jag har sett den hundra gånger men fattar fortfarande inte varför mannen som tankar sin bil med en sked blir så arg när han säger "ein Löffelchen für Opa", alltså "en sked för farfar". Är det något med tyskar och deras förhållande till deras farföräldrar som går helt över huvudet på oss svenskar? Eller är reklamen en del av en sån typ Ica-reklam där de olika delarna hänger ihop? Och så har de andra delarna bara visats i Tyskland? Det skulle förklara en del. Nu är det bara...jättekonstigt.

5 kommentarer:

  1. min gissning: farfar är mycket tjock och därför tar bilen mer bensin när han sitter i den, vilket man såklart lackar ur på!

    SvaraRadera
  2. Men...farfar ser inte särskilt tjock ut, men sur! Helt rätt då av han som tankar att sura tillbaka, men ändå konstigt.

    SvaraRadera
  3. Hm, däremot påminner tankarmannen en del om...

    http://www.thisman.org/

    !!!!

    SvaraRadera
  4. hahaha! vad googlade du för att hitta den där sidan? mer sånt! har du drömt om honom?

    SvaraRadera
  5. Fick den av Simon! Jag har inte drömt om den där mannen och tänker inte göra det heller!

    SvaraRadera