onsdag 31 mars 2010

Onda ögat och goda kaffet.



Ser man ut som en trasig knarkare får man hålla sig borta från trevliga fik som Spuntino, då är man en outcast, en kutrygg som gömmer sig i skuggorna. Jag kan känna mig sån asfort. Som nu när jag fuckade ögat på basketen igår. Helt rödsprängt är det, en blåtira fick jag också. Då vågar jag inte gå till fina Spuntino, jag passerar på andra sidan vägen, väser litegrann under hustaken, kikar ditåt under huvan, går vidare, korsar Folkungagatan och går in på Shell-macken istället där jag kan köpa mitt kaffe i gott sällskap av bortglömda cirkusfreaks, förbrytare och allsköns missfoster som också gömmer sig för intresserade ögon. På Shell Folkungagatan höjer man inte ett ögonbryn åt någonting, man har sett allt. Ja, där drack jag mitt kaffe idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar