måndag 27 december 2010

Mardrömmar.

Drömde häromnatten en av de otäckaste mardrömmarna jag nånsin drömt. Den kanske låter banal, men var fruktansvärd. Det var en liten djävul, han såg liksom lite smutsig ut, som en luffare, alltså han var som en luffardvärg, där har vi det. Och han dök upp precis överallt och blåste varmluft på mig. Som en hårtork, fast ännu starkare. Var jag än var dök han upp. Jag minns särskilt hur jag på ett flygplan lutade mig tillbaka och trodde att jag kommit undan. Då liksom fälldes sätet bredvid mig fram och jag kände en varm fläkt därifrån i nacken. Då satt han där och log elakt och liksom fyllde kinderna med varmluft och bara blåste på mig. Fattar ni? Det spelar egentligen ingen roll om ni inte fattar, det var den värsta drömmen jag nånsin haft.

2 kommentarer: