fredag 10 oktober 2008

"Kan du se till min väska medan jag går på toaletten?"

Ja, så sa damen bredvid mig här på fiket. Jag log och sa "Visst!", sen bah viskade jag för mig själv "...och jag kan vakta pengarna i den också....när de ligger på mitt KÖKSBORD!" Och så skrattade jag för mig själv och tyckte det var svinroligt. "Höhöhöhö". Man känner sig ju alltid lite hedrad när en dam ber en vakta deras väska. "Yes m'aaaaaam!" liksom. Men jag tycker det skulle kännas ännu fränare om damen tittade sökande runt sig efter nån som skulle vakta den, granskade mig och sedan frågade någon annan. Då skulle jag fara upp ur min stol och fräsa "That's right! It ain't safe round ME! I'ma steal your shit, old lady!" På engelska, precis sådär. Och känna mig grym hela dagen och alla skulle vara rädda för mig och byta sida på trottoaren när de mötte mig. 
Men det där händer aldrig. 
Damerna fortsätter fråga mig.
Idag har jag tvättat håret så det står lite sådär mesigt upp i luften som det gjorde på balen vi hade på gymnasiet. Jag hatar bilderna från balen. Jag ser så fruktansvärt nördig ut. Och nej, inte nördig på ett coolt sätt. 
Men tänk om jag skulle ta av mig mig gröna kofta som jag har på mig nu och knyta den runt huvudet som en bandana. Sen sätta mig och blänga på alla på fiket. Skulle damerna fråga mig då också?

5 kommentarer:

  1. Hehe - jag brukar också tänka så, fast tvärt om. Ingen sätter sig bredivd mig på tuben, thats right, nu för tiden refererar jag till tuben just like that, om det finns platser någon annan stans. Shiiit. jag drömmer om att folk ska sitta bredvid mig och fråga om jag kan vakta deras väskor. Och, jag har hårproblem! det står ut på sidorna! fast inte idag, duschen jag inte tog i morse took care of that. BAM!

    SvaraRadera
  2. Good to see att du är tillbaka liksom. Det har varit ett vakuum i bloggosfären, som den väl heter. Jag är nog den som springer ut på balkongen. jag har kommit på att jag är sjukt barnslig. till exempel, som jag frontade på facean, var jag inne och pillade på för mycket grejer för allas bästa på lektionen igår. men det var nice. och jag pillar fan alltid sönder saker. shit, tänk om vince plockar upp den habiten liksom, kan bli lite problem då. fast det är ju nice, man ska ju pilla på saker. yo! vad gör du i kväll? vi knäcker en flaska vin, hos mig! ingrid ska ha några polare förbi, vi kan chilla i ett annat rum "tjejkväll, yea right" tillsammans med vince. det kanske inte blir något vin i och för sig, det kanske är olämpligt. det kanske inte blir något chillande heller. well. det hade varit fint..

    SvaraRadera
  3. vad kul att du hittade hit igen! kändes som att alla skulle give up on me efter att jag inte gjort denna grejen på länge...tack!
    wow, håret på sidorna, den grejen känner jag igen litegrann, jag får mest en ful fluffgrej rakt framåt, en som man liksom inte ser riktigt, man måste kisa och koncentrera ögonen och skit...det är som ett moln!
    vince kommer att plocka upp allt, vare sig du vill eller inte! "Vince", det är ju så man ska säga så klart, bra.
    jag ska äta mat hos en polare, Mats. du får träffa honom nångång, en trevlig dude! Annars hade jag supergärna kommit hem till er. Imorgon kanske, eller jag vet inte...vad gör du på dagen imorgon?

    SvaraRadera
  4. Yes! Instämmer i Pete's ord..Fint att du är tillbaka! Jag har en RSS-feed directly into your brain, så mig kommer du inte undan!

    Mitt hår är också svårt.. mest en salig röra hela tiden. "En salig röra" kan man förresten köpa på fiket här borta. Det är ägg, bacon, pankakor och massa annat gott. Ungefär som mitt hår alltså.

    SvaraRadera
  5. haha, bacon i håret! jag har kladd på tröjarmen.

    SvaraRadera