måndag 29 juni 2009

Sommarprat.

Lyssnar på Hasse Alfredssons sommarsnack. Mäktigt att ha levt ett långt spännande liv och ha som tema på sitt program "mitt livs mest äventyrliga resor". Kommer att tänka på ett sommarprogram för några år sedan. Det var han dvärgen som sommarpratade, han som folket själva valt skulle sommarprata alltså. Han berättade något som var väldigt fint och gav mig en bild i huvudet som jag inte kan släppa. När han var barn tyckte han om att åka skridskor, men inte bland de andra barnen för han kände sig annorlunda. Då var hans pappa snäll och spolade vatten på balkongen, som sedan frös till is och blev en fin isbana för sonen. Kan ni se framför er den lille susa runt där på balkongen? Fint!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som en scen ur mitt personliga helvete.

    SvaraRadera
  2. Ja, du har duvor som basjar och dvärgar som kryssar runt mellan bajset på skridskor på din balkong! Nice!

    SvaraRadera
  3. Hasses snack var förresten mad mossigt...

    SvaraRadera