onsdag 1 juli 2009

Galenrösten.

Nu fick jag en sån där grej i halsen som man får lite randomly, ett par gånger om året, ni vet när rösten blir helt fucked och låter som den kommer från tre meter ner i halsen, typ som ett snorkigt troll. Man bah "ursaaaaaakta" och harklar sig, så är den borta. Nu kom den nog för att jag drack ett glas juice fort och mamma frågade precis då om jag hörde om skyfallet i Skara och jag svalde snabbt ner det sista och istället för att säga "nej" blev det ett "naaaaaaaj". Jag älskar den rösten, den är lika rolig varje gång! Tyvärr är den helt omöjlig att tvinga fram. Om ett halvår ska jag vara beredd och spela in den!

2 kommentarer:

  1. Mitt ett gammalt ex kallade fenomenet just för juiceröst. Sen hade hon ett ord för den vätska som ibland samlats under soppåsen i sophinken om slängt rinniga saker; sopjuice.

    Det var mycket juice i det förhållandet.

    SvaraRadera
  2. Sopjuice! Kan man blanda drinkar på det? MUMS!

    SvaraRadera