tisdag 7 juli 2009

Shopping på Fridhemsplan.

Skulle köpa en ram på Gallerix. De hade enligt en skylt "50% på halva butiken", så jag frågade om de hade rea på ramar. Då tittade butiksgubben nedlåtande på mig och sa, som att det vore den mest självklara saken i världen: "Min vän, vi är som ett mejeri. Och du ser aldrig rea på mjölk, inte sant? Alltså har vi aldrig rea på ramar." Jag orkade inte ens svara på det tramset. Så jag gick till Åhléns där de lyckligtvis inte var som ett mejeri och hade rea på ramar. Fast ingen tillräckligt stor. Istället köpte jag ett paket servetter. I kassan sa expiditen (som såg ut exakt som Bruno) "Ah, dagen räddad." Vad fan menade han med det? Efter det gick jag hem, förnedrad och förvirrad. Jag kommer aldrig handla på Fridhemsplan igen.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Stockholm har världens otrevligaste butikspersonal. Nu ska jag skicka hatbrev till Gallerix, så de blir ännu otrevligare.

    För övrigt så har jag sett rea på mjölk.

    SvaraRadera