onsdag 23 juli 2008

Leaving Halmstad - för natten som skriker ja och morgonen som skriker nej.



Klockan än halv fyra på natten. Mitt flyg går om fyra timmar. Bläddrade lite bland bilderna på min mobil och bläddrade mig in i en natt för någon vecka sedan. Så fin att man ville gråta. Vi drack en sjö gin och ett badkar vin. Hurricane Jocke var uppe i "Tre-piss-i Nissan" och pekade på nåt. Minns inte på vad, men senare på morgonen när det blivit ljust gick vi genom hela staden, sen tillbaka för att vi glömt en telefon, sen dit vi var från början. Det hela tog två timmar. Vid det laget hade jag pajat knät på en trottoar, plockat vackra röda blommor och vi hade hunnit dricka en flaska rosévin som vi gömt på en lekplats tidigare på kvällen. Sen somnade vi i min bil med öppna munnar och trassliga skjortor som två sköna alkisar till allmän beskådan för tantar och farbröder på förmiddagspromenad i centrala Halmstad. 

Fan vilken vacker natt det var, Jocke!

2 kommentarer:

  1. Det var en fin natt B. Lång som en hel sommar och vildare än en tonårscykeltur på häxblandning påväg från förfesten.

    Och vad tjänade vi på detta!? EN ÖL!

    Var precis på fylling pizzeria för att plocka upp en familjepizza men pizza-mannen hade gjort en vanlig. Blev så besviken att det nästan puttade mig till att boka en biljett hem. Tror han såg det och gjorde mig gladare med en 2 liters pepsi och lovade baka en till vanlig på under 6minuter – och det gjorde han minsann. Nu kan inget stoppa mig…

    /Jocke

    SvaraRadera
  2. wow en i boken vill jag lova. snyggt.

    SvaraRadera