fredag 18 juli 2008

Shit, yo!

Fick ett sms av min gamla barndomskompis Jakob Björkengren häromdagen:

"Jag får nog ställa in kvällens boulespel pga en kite-surfing-olycka. Vi kanske kan ta det nästa vecka?"

Jag svarade glad i hågen:

"Absolut, jag hade ändå tänkt lämna walk over pga en fylleskada. Blodigt knä efter i lördagsnatt, hehe."

Alldeles nyss ringde Jacob och berättade vad som hade hänt. Håll i er. Han han surfat runt på havet härnere i Frösakull som vanligt när draken plötsligt fångats av en elak vind och flugit inåt land. Jakob hade dragits in mot vattenbrynet, släpats över stranden, flugit över sanddynerna och slagit i topparna lite här och var för att slutligen landa uppe på gatan. Han hade därefter helt fucked up krupit hem (längre upp på gatan) och fått hjälp av sin syster. Shit. Drama här på gatan bredvid alltså. Jag ska nog sticka över till honom nu med lite godis och några gamla skolkataloger så han kan leta upp den där härliga tjejen från Trönninge han träffade på klubben häromdan. Då blir han nog glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar