onsdag 4 mars 2009

The Jaz, Jay Z & chokladankan.

Baden, Schweiz. Låg i soffan och rökte. Riktade all min uppmärksamhet mot den chokladanka jag köpt inne i stan av rädsla för att Linus eller Jocke skulle försöka göra den illa. Jocke hade tidigare lovat att stampa på min anka och sedan införa en munkorden som skulle bevaka hans chokladanka i all evighet (nio munkar skulle stå som i en ring runt ankan som i sin tur stod i en lagom tempererad glasmonter, genomkorsad av laserstrålar). Vi ville alla ha våra chokladankor för oss själva, gömma dom från omvärlden, samtidigt som vi ville visa alla hur vacker just vår anka var. Det blev en del arga ord. Någon ville göra "Nutella" av den andres anka och jag är säker på att jag hörde Linus kalla Jockes anka för en "WC anka". Det var ett kallt krig och ingen vågade egentligen röra den andres anka. Själv ville jag till slut bara förgöra min egen för att få slut på eländet. Ångesten att aldrig mera kunna slappna av med en anka gjord av choklad i min lägenhet blev för tung för mig att bära. Näbben! Åh, näbben var så otroligt skör!

Anyways, vi kollade samtidigt nice hiphopvideos på TVn och så kom denna klassikern på. Hade glömt hur fet den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar