torsdag 12 mars 2009

Don't sleep, scream "DIE!", lose money, eat fresh!



Sov asdåligt inatt, svor över jävla biljettautomaten på stationen, missade såklart tåget hem och fick köpa en ny snordyr biljett till ett tåg en timme senare. Och nu sitter jag och äter en Subway-macka med kaffe. Men jävlar om inte Subwaymackan vände mitt humör! Kanske en aning. Köttbullar är det på'n! Eat fresh!

En grej med att fucka upp till exempel ett tåg (check!) eller få en fet parkeringsbot (check!) är att jag direkt brukar börja fundera ut olika sätt att tjäna cash för att täcka upp förlusten. Bah "om jag säljer soffan och alla mina promo-skivor så kan jag glömma böterna och till och med hamna litegrann på gröna kvisten..." Ja, från såna saker till mer kriminella grejer, som att bara straight up sno en massa pengar från någonstans, lägga sig och sova och glömma bort brottet liksom, när man vaknar liksom "vilken ond dröm!" men ändå vara lite rik.

Ja, antingen de tankarna om snabba pengar, eller kör jag bara på. När man ändå förlorat lite pengar är det bara att fortsätta ösa ur plånkan tills den är platt och helt tom! Lite den stajlen var det senast på Arlanda. När man köpt en "baguette" på jävla Upper Crust och snällt dragit kortet på sjuttio spänn och insett att mackan inte är något annat än en oerhört torr grissinipinne med en slev mjukost på kan man lika gärna bara fortsätta spendera. Juice 40 kronor, ja tack!

Idag blev det ett mellanting. Jag gick till Subway för att råna dom (det var första bästa restaurangen jag såg efter att ha sett mitt tåg rulla ut från stationen), men slutade alltså med att jag köpte en stor köttbullsmacka.

Eat fresh!

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj. Subwaymacka är gott, när man är full, men det är ju som att äta luft, med lite majs.

    SvaraRadera
  2. Jag var stressad, lite som att vara full alltså! Ett missat tåg! En öl!

    SvaraRadera