måndag 5 oktober 2009

Det här med att se maträtter "dansa framför sig"

Har verkligen någon gjort det på riktigt? Jag har det iallafall inte. Dansande kycklingfiléer? I tecknade filmer ser man sånt ibland, och i något Seinfeld-avsnitt blir Kramer en levande grillad kyckling i Newmans hungriga ögon. Men existerar fenomenet i verkligheten? Jag undrar. Och jag undrar om det inte är något annat hon försöker säga, Yvonne? Människor som inte bestämt sig, eller, som inte riktigt tror på det de säger slänger sig gärna med klyschor. Som att se kycklingfiléer dansa framför ögonen. Hon tror att det är det hon ska säga liksom. Så illa var det. Så långt gick det. Men jag tror det är lika illa fortfarande. Och den enda grillade kycklingen hon ser är den som dansar ner i hennes mun på natten.

Så, nej, jag tror inte det blir nåt bantande för Thord och Yvonne. Som Prodigy i Mobb Deep sa: "Your simple words don't move me".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar