torsdag 21 januari 2010

Off-season på Buttericks.


Långt ifrån jul, Halloween och annat skoj som brukar dominera Buttericks skyltfönster får vi oss istället serverade en märklig dude som stirrar ner på oss, med vita, buskiga ögonbryn, guldskjorta, lila byxor och en vas leende låtsasblommor framför sig. I övrigt är skyltfönstret helt tomt, förutom två boring discotjejer. Vilket ger duden och, framförallt, hans ögonbryn, fullt fokus. Jag vet inte, funkar Buttericks skyltfönster som vanliga skyltfönster, säg H&M? Blir man inspirerad av detta? Jag blir bara oerhört ointresserad av maskerad. Han är så ful. Han är så oerhört ful. Det kanske bara är jag som har problem med honom, för han är så ful. Han verkar säga "You want to party? You want a masquerade? Let's go!" Men jag vill inte för mitt liv ha någonting med honom att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar