torsdag 11 december 2008

I hear voices.


Jag sitter på K:s jobb och skriver. Eller, jag sitter liksom i en skrubb lite bredvid, jag vet inte om de refererar till rummet som "kontoret", "lagret" eller (mer troligt) "soprummet", men det är där jag sitter. På golvet. Dricker mitt kaffe och käkar en lussebulle som fångvaktare K slängde åt mig innan han fotograferade mig (jag kröp, efter att ha blivit bländad av blixten, ner som Gollum i ett hörn) och stängde dörren efter sig. Nu är jag ensam härinne i skrubben igen. Jag hör prat på andra sidan dörren. Människor som rör sig i butiken. Samtidigt som jag långsamt förlorar förståndet roar jag mig med att lyssna på folks röster och försöker föreställa mig hur de ser ut. Jag minns att jag gjorde det en gång på gymnasiet, på någon efterfest...en tjej i andra rummet lät som Lillstrumpa (eller var det Syster Yster...?), ni vet den classic hesa rösten. Jag bara låg där på ett bord och flabbade hela natten, sen gick jag hem.

Nu står det en dude här utanför som K verkar känna litegrann, också med lite hes röst. Och så verkar han lite osäker. All in all, jag tror han ser ut som något i stil med mannen däruppe.

Urk, måste ut härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar