torsdag 18 december 2008

Trött x 2



Jag blir så trött ibland, trött så att jag inte tänker rakt. För ett par veckor sedan var jag mycket trött och jag var i tunnelbanan. Och givetvis var det fullt på alla sittplatser. När vi kom till Rådmansgatan fick jag syn på en bänk på perrongen och dök halvvägs ut genom dörrarna, "äntligen en ledig sittplats". Bara det att bänken stod på perrongen liksom, inte på tåget. Jag försökte se mig omkring utanför tåget innan jag gick på det igen, som om jag letade efter någon, för att mörka mitt helt galna move.

Alldeles nyss hittade jag inte ett underlägg till ett glas och blev helt galen, jag var säker på att jag sett det nyss! Då kom jag på att jag kunde ringa till det. Då skulle det ju...pipa? Det som var lite läskigt med mina logics var att jag tyckte jag var smart och bah "jamen, jag såg det ju nyss" och att det på något sätt skulle motivera att jag kunde ringa det. För att jämföra med halsbandet som försvann för längesen, i somras, och som därför inte går att ringa till. Såklart. Det var så jag resonerade.
Jag ska nog bara gå rätt ner i sängen nu, utan att tänka, bara det, straight down i sängen. Det blir nog bäst så.

2 kommentarer:

  1. wow det är riktigt nice läsning så här efter/innan jul, låter som om dina julresor var mer crazy än mina! härligt, ses i staden om några dar!

    SvaraRadera
  2. I vilken stad? Halmstad? Min resa var ett helvete, lider fortfarande av uppfuckad dygnsrytm yao. Hör av dig när du är här, ska nog träffa Andreas på stan idag, lördag that is.

    SvaraRadera