tisdag 2 november 2010

Resan.

Nu är vi framme på Green Street, Williamsburg, New York. För mig har tidigare resor till USA börjat redan på planet, där har man fått sin första dos av landet med tjocka människor, amerikanska flygvärdinnor och allt det där. Igår var det flygvärdinnorna timida finskor som pratade finlandssvenska med oss hela resan, och majoriteten av dem som reste hit verkade vara européer. Det enda som verkligen skvallrade om att var vi var på väg till USA var thuggen som snett bakom mig började gasta, när planet knappt börjat inflygningen på JFK, i sin mobiltelefon till sin "homegirl Shaana" om vad som var "up for the night", och den femton bilagor tjocka New York Times-luntan som var tidningens söndagsupplaga. Omöjlig att läsa, svår att stuva undan på ett plan. Den fick bli min fotpall medan jag lutade mig tillbaka, slöt ögonen och försökte tänkte förbi all den där finlandssvenskan, de smala européerna, och drömma om det feta New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar