onsdag 14 maj 2008

"First of all, who's your A&R?"



Ok. Detta är inte den sämsta rapvideon som gjorts, det är den bästa. Inte bara det, det är också den mest fantastiska låt som någonsin gjorts. Och mest sorgliga. Jag gråter floder varje gång jag hör den. Känner ni Reh Doggs smärta? Pratar vi lidande? Becksvart mörker? Svärta? Fuck Kent! Fuck The Cure! Fuck alla era emoband som pratar plast. Detta är på riktigt. Reh Dogg har pistolen i handen, riktad mot tinningen. Kameran följer honom in i duschen där han sjunger hooken, "Why must I cry?" Vilket är helt naturligt. Vattnet döljer tårarna när han står där och tvålar in överkroppen. Men Reh Dogg skulle i och för sig inte bry sig om han grät inför hela världen. Detta är en låt om framförallt ärlighet. Varför måste jag gråta? Varför? Reh Dogg frågar oss YouTube-tittare. Jag vill bara säga: "Reh Dogg, du behöver inte gråta. Skratta istället. Du har gjort jordens vackraste kärlekslåt, den om förlorad kärlek, den om kärlek så stor att du springer omkring förvirrat i skogen och undrar var den tagit vägen, du slår golfbollar på en driving range för att få ut allt det onda. Och pistolen. Tryck inte av. Gråt inte. Du behöver inte det. Fortsätt duscha, det är ok. Men gråt inte mer, Reh Dogg."

1 kommentar:

  1. Hahaha! Det där är lika roligt varje gång jag läser det...

    SvaraRadera