tisdag 20 maj 2008

"...och jag svär att jag hörde Frälsningsarmén sjunga om att lämna allt"

Sitter på tåget till Halmstad efter en helt sjuk natt och morgon. Trodde jag skulle hustla till mig billiga SJ-biljetter på Tradera.se, men det slutade med att jag förlorade varenda auktion som gick under natten (hade väckarklockan på ringning tio minuter innan varje auktion gick ut, och sprang upp ur sängen varje gång den ringde) men vann till slut en biljett för 240 kronor på morgonkvisten och då strulade SJ:s webbsida så jag inte kunde betala för biljetterna. Så jag fick sitta i telefonkö med deras webbsupport i en halvtimme och höll därför på att missa tåget. Sen sprang jag som en gud till tåget, seglarmössan högt upp på huvudet, och slog kvinnor och barn med min väska i jakt på att vinna sekunder. Vid biljettautomaten var det förstås en skitseg gubbe framför mig som stod med rocken under ena armen och portföljen i den andra och bara stirrade på skärmen (ja, han stod och STIRRADE oförstående på skärmen som om han sett ett troll) så jag fick tränga mig före ett äldre par som inte vågade säga emot vid automaten bredvid. Det blev en kamp mot tåget och tiden, lite som inledningsscenen i The Darjeeling Limited. Men jag hann med. Nu är jag trött, svettig och lite sur. Det roliga är att jag körde denna Traderafulingen bara för att slippa ta Swebus Express som annars är billigt - men pallade inte det för att Swebus Express alltid gör mig så fruktansvärt trött, svettig och lite sur.

1 kommentar: