tisdag 5 augusti 2008

Han är i min TV!



Sitter hemma och skriver och tog nyss en kort paus. Gick till TV:n. Kollade lite junk videos på MTV (han med hatten som sjunger "I'm yours), lite på en film om Arktis (is som flöt runt till trist musik) men sen flippade jag över till TV 1000 och fick se den här jäveln (ja, fågeln!)! Och höll på att svimma! Det var skitotäckt, kameran liksom svepte över mupparna och när jag såg något gult så började det svartna för ögonen och jag mådde illa. Jag fick en märklig känsla av att jag haft någon slags mardröm om honom (Big Bird heter han) rätt nyligen. Men jag kan inte komma på exakt vad drömmen handlade om. Han stirrade rätt på mig från rutan och jag var tvungen att sätta mig ner. Till slut samlade jag krafter att trycka på fjärrkontrollen och var tillbaks på trygga Arktis där isen flöt fram precis som den gjort förut. Men jag kan inte släppa fågeln. Vetskapen om att han förmodligen fortfarande är inne i den nu avstängda TV:n får mig att må illa igen. Först när jag kan minnas varför jag mådde så dåligt av att se honom tror jag att jag kan börja min rehabilitering. 

2 kommentarer:

  1. Gud!! Jag mår också illa när jag ser fågeln. Det måste vara något trauma från barndomen...vad kan den gule ha gjort som var så hemskt??

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte han gjort något. Jag tror det är hans liksom sömniga ögon som tittar på en på ett sätt som ska vara soft, men som liksom samtidigt är sjukt krävande. Jag känner att han vill något. Att jag ska säga något eller göra något. Sån är hans blick. Jag tror det är därför jag känner mig totalt utmattad när han dyker upp. Bah "du behöver inte göra något, men det vore väldigt, väldigt bra OM du gjorde det". Såna är hans ögon, muppen. Och det är tillräckligt för att få mig svimfärdig. Jag vete fan vad det är han vill att jag ska göra dock. Döda någon?

    SvaraRadera