tisdag 5 augusti 2008

Och så sent en regnig natt i sällskap av en överfylld askkopp...

...ploppar det till på msn och min kompis skickar Jimmy Souls "If You Wanna Be Happy". Och natten välte över på rätt ända igen. Så tänkte jag att jag ville spela denna på mitt bröllop. Men sen tänkte jag att det kanske hade blivit helt fel. Men om man hittat rätt tjej hade hon väl förstått? Att det bara är en grym låt och den handlar om bröllop. Perfekt ju. Eller så hade man bara sabbat hela stämningen på bröllopsfesten. För så är det ju. Att man på något jävla sätt vill förstöra något som är för vackert. Som är för fint. Så är det med mig iallafall. Och jag tänker på Handsome Familys "A Beautiful Thing" som dök upp på mitt gamla blandband i bilen häromdagen.

"Don't you remember that snowy December 
when we went to see "Singing in the rain"?
I shouldn't have smuggled in that bottle of gin, 
because after the film I could barely walk.
But darling don't you see, It's only human 
to wanna kill a beautiful thing."

Ja, så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar