onsdag 13 augusti 2008

No Work For Us.

Skulle suttit och skrivit på ett fik idag. Gick inte! Anledningen: Två sjukt långa, smala män (cirkuslånga!) passerade fiket med 5 minuters mellanrum, men som jag inte lyckades filma med mobilen. Fan också! Mitt hjärta skrek efter de långa männen: "kom tillbaka!" Sen satt jag och darrade och hickade för mig själv tills fiket stängde. 

Ibland är jag så lätt att paja att jag blir lite rädd. Ännu oftare är jag så enkelspårig att jag vill lägga in mig själv på dårhus. "Vuxna karln tänker bara på långa människor! Skäms!" 

Så det blev inget jobb dårå.

Nu ligger jag i soffan och tar en kopp te, lugnar mina nerver och tänker: "Om inte långa människorna kan komma till Erik, kan Erik komma till...långa människorna?" Och så ler jag för mig själv och kramar en penna (som ser ut som en krokodil) tills den nästan går sönder. Kameran zoomar ut. Eftertexter. 

Fortsättning följer.

Ps. Sökte på "Tall man" på YouTube och fick upp detta klippet...nasty bouleklot han får i fejset där 1:36 in i klippet ändå! Höhö! Ds.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar