onsdag 28 januari 2009

Nu har det börjat.



Det är aldrig någonsin problem att få tvätt-tid här i mitt hus. Jag har aldrig fått vänta mer än en ett par timmar för att få slänga in min shit i en maskin. Så döm av min fucking förvåning när jag steppade ner i tvättstugan imorse och möttes av denna synen. Har Mr Muscle och alla hans brorsor flyttat in i samtliga lägenheter? Utanför porten satt dessutom en lapp om en dude som utförde fönstertvätt - även i minusgrader! Det var han noga med att påpeka. Vad har hänt? Kan jag bo kvar här?

Hela huset verkar ha inlett någon slags offensiv mot smutsen, och de skyr inga medel. Den bistra vinterkylan kan inte stoppa dem i deras sjuka kampanj. Jag vågar inte ens tänka på våren, kan inte ens tänka på den, doften av såpa har redan trängt så djupt in i mina näsborrar att den gör min hjärna dimmig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar