fredag 23 januari 2009

"Ja, nu blir det fan öl."

Helgen:

Fredag: Syket på Landet.

Lördag: Christer Pettersson-maskerad, eller "Ja, nu blir det fan öl".

Dock stor osäkerhet i lägret vad som egentligen är en Christer Pettersson-utstyrsel. Extra orolig är jag för K som igår på Myrorna stod och klämde på en skinnväst här, en illasittande keps där och flinade att "detta är väl ändå jävligt Christer Pettersson?" Jag vet inte K, jag vet inte!!!! Det är en tunn linje mellan Christer Pettersson och Rolf Lassgård i Jägarna. Alltså, det är det ju inte, men börjar vi tumma på den enkla Christer Pettersson-looken, the original Christer P, och försöker flippa "Christer Pettersson på bal", "Christer Pettersson på semester i Afrika" eller "Christer Pettersson som bagare" är jag rädd att vi tappar bort oss litegrann. Jag vill ha tio kloner imorgon. Inget annat.

2 kommentarer:

  1. Ok, kanske inte skinnväst men väl skinnjacka/skinnjacka med avtagbara ärmar. Det är den Christer P jag minns...

    Nedan finfin Skinnjacka utan ärmar. Very much en standard Christer-look ´92...
    http://se.youtube.com/watch?v=2q6EAZkS-hQ

    Här Christer iklädd kort punk-skinnjacka. Värt att notera är att det är år före alla trendiga "söder-hipsters" Kan vi kanske kalla Christer en trendsättare???
    http://se.youtube.com/watch?v=AeSix-05BwI

    Jag vill ha en många olika Christers imorgon. Kanske en uppklädd Christer med skjorta. En Christer när han iklädd den ruffigaste skinnjackan vaknar upp på en parkbänk. Och självklart en original Christer P. Men varför inte en Christer på semester? Well, we´ll see...

    En sak är säker iaf. Imorgon blir det fan dräparn!

    SvaraRadera
  2. Man, fina länkar båda två. Fast det blev ju inte den stora variation på CP som du hoppats, det blev lite mer på min linje och ja, såhär i efterhand önskar jag att vi skulle försökt få till den Christer du velat se. En man med hundra ansikten, tusen skinnvästar och en miljon tankar. I lördags var han bara drunk.

    SvaraRadera