fredag 23 januari 2009

Update från granngumman!

Hemtjänsten var här nyss. Hört genom dörren:

Hemtjänsten: "Kan jag hjälpa dig med något? Eller vill du kanske bara ha lite sällskap?"
Gumman: "Nej, sällskap har jag."
Hemtjänsten: "Okej. Har du något som kokar därinne?"
Gumman: "Ja, det är äpplen."

Wow, okej. Så hon HAR sällskap...well well WELL! Jag tror det ändå kan finnas en gubbe därinne någonstans! Och hon kokar sina äpplen idag med. Mysko! Vem kokar äpplen dagarna i ända? Nu vill jag ännu mer veta allt om de där sönderkokta godsakerna....

2 kommentarer:

  1. Tänk om hon har en liten liten.... katt?

    E

    SvaraRadera
  2. En katt är ett bra sällskap! Men en gubbe är bättre, och MIN gumma är minsann värd en gubbe! Jag hoppas hoppas hopas det är en gubbe....samtidigt är det något häxlikt över en kittel av kokande äpplen, så där passar ju katten in. Hm! Jag spanar vidare!

    SvaraRadera