tisdag 24 juni 2008

Bröllopsfest och fågelbajs



Var på bröllopsfest i London i helgen och träffade ett par gamla kompisar från tiden när jag bodde där, för åtta långa år sedan....plötsligt: "Erik, Erik!" "Åh, hej Elin, fan va länge sen!" "Erik, Erik, haha, jag minns när vi skulle på klubb i Brick Lane och du skulle rappa på deras open mic! På vägen dit bajsade en fågel på din ryggsäck och när vi kom till klubben vågade du inte rappa. Kommer du ihåg det?"
Jag kommer inte ihåg. Men det är säkert sant. Om Elin bara visste hur väl hon summerade mitt halvår i London. 

2 kommentarer:

  1. haha classic. jag tror jag kommer ihåg det, eller så var det nån annan gång en fågel bajsade på dig! känns på något sätt som att det hände rätt mycket på den tiden, att fåglar bajsade på dig - eller så är det bara att det pratades så mycket om denna gång. ingen diss liksom. en fågel bajsade på mig för nått år sen, jag är inte sen att erkänna det.

    SvaraRadera
  2. Fuck you! Två gånger i mitt liv har en fågel bajsat på mig! Två, that's it. Båda gångerna i London, märkligt nog. Jag förstår inte hur det har förstorats så. Eller, jo, det gör jag. Det är ju det mest förnedrande man kan råka ut för. Det bara kommer en klick från luften och man blir ju alltid så överraskad. Finns inget sätt att förbereda sig på det. Inget bra sätt att ta det. Bara gå vidare som om inget hänt? Glöm det. Shit, jag har en skitrolig film på Prao-D när han får en fågelbajs i håret i Osaka och försöker claima att det inte hänt. Måste försöka posta den på nåt snyggt sätt.

    SvaraRadera