måndag 16 juni 2008

Söndag igen.



Mats ringde i söndags och frågade om vi ville komma till Boule och Berså och dricka en öl med honom. När jag och Chia kom dit var han inte kvar, solen hade gått i moln och det hade börjat blåsa. Bartendern blandade två sorters öl och sa att "detta är blandningen som personalen dricker". Det smakade inget speciellt. Chia frågade om han fick låna mina solglasögon och jag sa "visst, men de är lite sneda". Chia satte på sig dom och de satt helt rakt. Vi konstaterade att Chias ansikte också är lite snett, fast åt andra hållet. Vi satt där två timmar under ett träd och pratade. Om tjejer. "Erik, är det något som vi kanske inte förstått, vi kanske gör allting helt fel?" frågade Chia. Men ingen av oss visste riktigt hur man skulle göra, ännu mindre vad det egentligen var som vi faktiskt gjorde. "Jag tror det kommer bli bra till slut. Och jag tror vi måste komma hit varje söndag" sa jag. Det blåste kyligt som en sensommardag fast det bara var mitten av juni. Men det var sommarens hittills vackraste dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar