tisdag 24 juni 2008

Godnattsagor.

Emmas kille Ricky, fan vad vild han var! Jag sov på golvet, bakom deras säng, i Emmas lägenhet i London. Vilka berättelser jag fick höra om natten när jag inte kunde sova. Fantastiska, otäcka och märkliga godnattsagor som Ricky berättade med stora gester och inlevelse och just när mina ögonlock föll ner kom en ny harang. En ny historia. Om när hans pappa, skådespelaren, högg av sig armen på ett trasigt fönster, hur han själv bröt nacken som sjuåring, när ett gäng jagade honom genom Wales efter att först ha kastat dartpilar mot honom på en pub, japaner som förlorat huvuden i svängdörrar, lesbiska tjejer som börjat slåss om honom i avundsjukt raseri, droger, förlorade pengar, dikter av Thomas Hardy och Charles Bukowski och den galne judiske man han blivit bekant med som aldrig lagade eller letade upp saker som var trasiga eller tillfälligt försvunna. Om en dator gick sönder sköt han bara den gamla lite åt sidan (tillsammans med ett gäng andra trasiga datorer) och ställde dit en ny.  Om han inte hittade hundkopplet direkt gick han till affären och köpte ett nytt. Allt detta innebar att hans hus svämmade över av prylar: 15 skruvmejlsar, 5 juicepressar, 12 äggklockor. Varje dag en ännu större röra och fler saker som försvinner ännu lättare. Tänk vilken fantastisk man. Honom vill jag träffa.

Free Counter

Free Counter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar