måndag 17 november 2008

Förbjudna rhymes.



"I don't rap, I blog on beats"

– Charles Hamilton.

Jag kan inte tänka mig ett osexigare rhyme. Okej att Charles Hamilton är en rappare som utnyttjar internet maximalt för att nå ut med sin musik och bloggar varje dag, men dude, visste du inte att det är förbjudet att rappa om internet? Det är så tråkigt! Och viktigare - för vem ska du göra musiken, för vem ska du bygga upp dina världar efter att du sagt att du bloggar på beats? Vi riktigt ser hur du sitter och mejlar hela dagarna på Starbucks tills ditt ansikte blir alldeles solbränt från din laptop. Vill vi ha den bilden av rappare, av musiker, av konstnärer? Kalla mig gammedags och naiv, men för mig är förtrollningen bruten. Jag vill ha mystiken. De sanna berättelserna och de falska. Blandade med varandra. Vem är Charles? Han lever i en grotta! Han är död! Han dejtar en räv! Ingen vet! 

Nej, vänta - fel. Alla vet! 
Det är bara att mejla Charles Hamilton och fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar