fredag 21 november 2008

Notes on a fredagseftermiddag.

Promoefrisyren upplever en renässans i Haninge. I rulltrappan på pendeltågstationen hade jag nöjet att stå där i sällskap av fyra (!) killar i Promoefrisyrer. Samtidigt liksom! Bara två av dem (två klassiska Billabongrövar) verkade känna varandra. De andra två var:

1. En lite äldre och trasigare än övriga med en Stadiumpåse i näven med nåt fyrkantigt i.
2..En mycket ung kille, nästan bäbis, i sällskap av sin mamma.

Nåväl, en frisyr vars bas utgörs av bastanta dreads värmer såklart såhär i vintertid, praktiskt när de lufsar runt i snön och letar knark.

3 irriterande djur jag hade i vägen för min framfart på Fleminggatans trottoar under min morgonpromenad:

En duva.

En råtta (död)


Två arga hundar (som tvingade mig av gångbanan och ut i trafiken)

Jag älskar ansikten på oväntade ställen! Särskilt på frukter och grönsaker, jag samlar på dem. Ni vet, i fruktaffärens skyltfönster: en skrattade banan med solglajjor och så vidare.
Dagens byten:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar