tisdag 11 november 2008

SMS-vitsen, den omöjliga vitsen!

Det går inte att skämta via sms. Nej, vänta, låt mig börja om. Såhär: det går inte att skämta på ett tillfredsställande sätt via sms. Jag menar, om man skämtar vill man väl ha ett svar? Vad betyder det att inte få ett svar på ett sms med en vits? ("Inte tillräckligt kul! Tillbaks till ritbordet!") Hur många av dina vitsar som du dragit iväg i ett litet meddelande har du fått svar på? Och vad fan svarar man på ett sms med en vits i? 

"Hehe, den var bra!" ???

Titta inte på mig, jag vet inte! 

Nåväl, det kanske bara är jag som brottas med den här skiten. Kanske för att jag bombats med sms-vitsar av ett par polare som satt skiten i system, vilket fått mig att inte orka svara på allt sköj. Samt att jag själv skickat ett par vitsar senaste tiden utan att få något svar. Senast i förmiddags. Då var det ändå ett skämt som var ett svar på ett skämt jag fått tidigare (byggde ut skämtet på ett lysande sätt) vilket i teorin borde renderat åtminstone ett "haha!" Men icke!

Men jag ska som sagt inte sitta här och snacka, jag svarar inte heller på skämt-sms. Som Carolines skämt häromdan. Sorry Caroline, det var roligt, men jag bah glömde!

Så när jag skickar skämt-sms till er nästa gång och inte får något svar (alltid) är det fucking bäst för er att ni "glömt att svara". För om ni inte tycker jag är kul - say it to my face!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar