tisdag 15 september 2009

Dagens låt: Boys – "Wapping"


3 kommentarer:

  1. jaaa! jag älskar boys!!! moz 4ever! dom hade en låt som hette I'm saving you for later som ju va galet härlig! han låter precis som morrissey. skickade den till din mail. men alltså nu har dom blivit bra på riktigt. kuuul!

    SvaraRadera
  2. Han imititerar inte Morrissey mer än vad vilket jävla band som helst som tar intryck, eller rättare plagierar en influens här och en annan influens där, så att det hela blir en vattenvälling. Plagiat eller lån är nästan en förutsättning för konst, så länge man är sann mot sig själv. Det är därför jag tycker att det är tråkigt att även ni två som verkar vara mycket bättre än de aldra flesta jag har hör uttala sig i frågan om Moz förträfflighet, eller framförallt hans tillkortakommanden: "Get Off The Stage, deviant kiddy fiddler" och ni borde hålla med mig om att dubbla måttstockar används alldeles för ofta i vårt samhälle Ni tycks ha en härlig livsinställning, ett öppet sinne och fritt sinne; ni verkar kunna hålla en sund och skepsis distans till det som rockrävarna har bestämt är den den objektiva sanningen om hur det går till i den här branschen. smaka bara på det vedervärdiga begreppet branschen, så får du aning om vad det är för människor det handlar om. Min personliga åsikt är att Erik Gregorsson hör hemma i en familj av sångare som på vissa punkter liknar varandra, men det är naturligtvis deras edge som for dem att lyfta över mängden. Om Erik kommer att göra det står ju skrivet i stjärnorna, men det kan ju vara intreressantatt titta på Morrisseys förebilder: han var ju bland annat förtjust i Billy Fury, och jämför man ett, åtminstone tididigt Morrissey framträndane så kan man känna igen varända Fury-pose. De som klandrar Boys har ulterior motivs och dålig historisk kunskap. De handlar inte om att vi lånar från Moz. Det är något annat och mycket mer sinistert: rädsla, feghet och oärlighet: de använder den begränsade makt de har för att sparka neråt, och det draget kan jag aldrig fördraga. När jag läser igenom det jag skrivit så är det om att Jeremia själv har hållit i pennan, och jag vill verkligen poängtera att den stora behållningen av det ni skrev gjorde mig så glad så att jag nästan funderar på att stiga upp ur sängen idag. de som klagar bekommer oss överhuvudtaget inte. Var ligger evighetshotellet, och vem ligger bakom. Är det Giljap? Mvh/Max Dahl

    SvaraRadera