torsdag 10 september 2009

Sunkdrömmar.

För några nätter sen drömde jag att jag hade munnen full av små svarta bönor, eller, liksom som pellets för marsvin. Jag försökte spy upp alla pellets men det kom bara fler ju mer jag försökte få bort dem. Så kom folk och försökte prata med mig och tyckte jag antingen var skitkonstig för att jag inte svarade eller skitäcklig för att det rann slemmiga pellets ur min mun när jag pratade. Sen låg jag plötsligt upp och ner, flöt upp och ner, längs en strandpromenad. Det gjorde lite ont i skrevet men var annars behagligt. Det var något sorts hård luftström som höll mig flytande. Sen kom massa gamla kompisar och cyklade förbi och jag utbrast till en av dem, "Hej, är du också i Rom?" Och så blev jag bjuden på korv med bröd medan jag flöt runt där, baklänges i Rom. Sedan blev allt kaotiskt då en ambulans störtade nerför en kulle, först som att någon glömt handbromsen, men sen såg jag en mörk skugga i bilen och förstod att någon stulit den. Sen kraschade den ner i vattnet och jag vaknade och kunde knappt andas.

The Walkmen "Thinking Of A Dream I Had"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar