måndag 14 september 2009

Rapparen jag inte pratar om längre.

Wow, den här duden är en Halmstadklassiker asså. Vi har haft mycket sköj med honom. Han ville göra låtar med mig och Speech Defect. En kväll var vi i han (Paul) och hans brorsa Adrians studio i Söndrum utanför Halmstad. Chillade, lyssnade på beats. Några beats hade de rappat på. Jag vet inte, de sa de skulle göra ett dubbelalbum. Jag vet inte. De hade aldrig gjort en skiva innan, inte ens en demo. Men de gick rakt på dubbelskivan. Tung idé på pappret, men, jag vet inte. Jag lyssnade en kvart, sen började jag må dåligt. Jag var inte ens särskilt full, men det blev som en grå klump i halsen på mig. Något knöt sig. Jag sprang ut och spydde. Och gick inte tillbaks in i studion. Sedan dess har jag inte hört något mer med bröderna, och truth is, jag har gjort vad jag kan för att undvika det. Min enda kontakt med dem är när jag och Linus skapade en fejkmejladress för att skoja lite med vår DJ. Vi mejlade från den, låtsades vara bröderna, och stressade P. "Kunde inte P tänka sig att komma och chilla, kanske scratcha lite på deras skiva?" undrade bröderna. P blev helt förstörd och klagade inför oss på alla jobbiga mejl han fick hela tiden och frågade vad han skulle göra för att komma av kroken. "Vad ska jag göra, jag orkar inte!" Bröderna fortsatte att mejla alltmer frekvent, blev alltmer stressiga och påflugna. Sen slutade de. Vi slutade. P hade slutat svara. Vi berättade aldrig något för P om detta, han vet fortfarande inget. Kanske dags att återuppta mejlandet? För nu har storebrodern gått solo verkar det som. Här uppträder han med låten "Snabba Cash". Se, njut - och spy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar